קידום אתרים אורגני הוא לרוב השלב הבא לאחר בניית האתר – הרי הוא זה שמאפשר לנו לחשוף את האתר הנוצץ שבנינו במנוע החיפוש של גוגל וכך לאפשר לגולשים לקבל מידע אודות השירותים/המוצרים המוצעים באתר, לבצע רכישה או ליצור קשר למתן פרטים נוספים.
אולם, כבר בשלב ההתחלתי של בניית האתר, כדאי לדאוג לנושא הקידום האורגני, משום שבניית האתר על פי היררכיה המתאימה למנועי החיפוש של גוגל תאפשר לנו להגיע מוכנים היטב לזירת מנועי החיפוש וכבר לקבל את ה"פוש" הראשוני לקידום.
מספר גורמים עיקריים שיסייעו לכם לקבל את ה"פוש", הראשוני לקידום האתר
בחירה נכונה של מערכת לבניית אתרים
לא כל פלטפורמה ידידותית למנועי החיפוש של גוגל. ישנן מערכות קלות וידידותיות יותר לקידום כמו – וורדפרס שהיא מערכת מופלאה וידידותית למנועי החיפוש המאפשרת התקנת תוספים שיתרמו רבות לקידום האתר. לעומת זאת, המערכות שלא ניתן לקדם בהן, או שהקידום יהיה בהן מסובך וקשה, הן; מערכות מבוססות פלאש, WIX, אתרים ללא מערכת ניהול הבנויים בקוד מיושן של HTML שאז יש צורך לקוד תכנות כדי לעלות תכנים, ודפי נחיתה שנועדו עבור קמפיינים ופחות עבור קידום אורגני.
תוכן איכותי ורלוונטי
תהליך קידום אתרים אורגני מתבסס ברובו על הזנת תכנים איכותיים אשר מועילים לטובת קידום האתר, כיוון שכך האלגוריתם של גוגל ידע באיזה תחום הנכם עוסקים. לכן, כבר בתהליך בניית האתר יש להזין תכנים איכותיים עם מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם, כמו – אודות החברה, מאמרים וכתבות לבלוג, תכנים בדפים פנימיים וכו'. התוכן המוזן כבר בתהליך בניית האתר יאפשר קבלת "פוש" ראשוני כאשר האתר יוצג לראשונה ברשת.
כתובתו URL הידידותיות למנוע החיפוש
יצירת כתובות URL, שהן למעשה הכותרות של העמודים הראשיים והפנימיים חייבים להיות בצורה תואמת למוצר או השירות, כך שגוגל יוכל לסרוק את הכתובת ולדעת במה מדובר. כאשר כתובת URL באנגלית, היא תהיה בעלת יתרון טוב יותר לסריקה.
שפת קוד תקנית ומהירות האתר
על מנת ליצור קוד נקי המתאים למנועי החיפוש של גוגל, נדרשת עבודה מרובה כבר בבסיס הכנת האתר, כיוון שקוד נקי יסייע לקבל אתר קריא וברור עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש. לכן, יש צורך להקפיד על תקינות האתר בכל זמן נתון (גם לאחר בנייתו). בנוסף, יש לשמור על מהירות תקנית של הגלישה באתר ואחסון תקין של האתר.
עיצוב מדויק של האתר
בניית שפה עיצובית מקצועית לצד זרימה נכונה של עיצוב המותג תאפשר לגולש שהייה נוחה באתר שלכם, מה שיגדיל את הזמן בו הוא יהיה באתר וכידוע -גוגל תדרג גבוהה יותר אתרים בהם גולשים יהיו זמן רב, כיוון שהיא תסיק מכך שמדובר באתר בעל ערך מוסף. לכן, כבר בשלב בניית האתר יש לבנות בצורה נכונה את העיצוב כדי להשיג מטרה זו.
אתר רספונסיבי
גוגל מעדיף להציג לגולשים בתוצאות החיפוש אתרים איכותיים, חדשניים ומהירים, ולכן בניית אתרים מותאמים לכל סוגי המובייל יקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. עקב כך, חשוב שהאתר יהיה רספונסיבי, כלומר מותאם לכל סוגי המסכים והרזולוציות כגון – טאבלטים, סמארטפונים ומסכי הטלוויזיה. דבר נוסף, אתר רספונסיבי יגדיל לכם את יחס ההמרה, יאפשר לגולש לקרוא בבירור את התוכן ולבצע פעולות שונות בצורה נוחה באתר מכל מכשיר.
לסיכום: מחשבה על הלקוח הפוטנציאלי
בניית אתר בלי מחשבה על קידומו בעתיד היא כמו בניית חנות מכולת בלי מעברים שלקוחות יוכלו לגשת למוצרים שהם רוצים, מה שיגרום להם פשוט לא להגיע ובטוח שלא לרכוש את הדבר שרצו. מחשבה על קידום אורגני זו מחשבה על להביא תנועת מבקרים לאתר, להפוך אותם ללקוחות ושימשיכו להיות לקוחות לאורך זמן.
2 תגובות
השארת תגובה
יש עוד גורמים המשפיעים על קידום אתר אך אלו באמת העיקריים.. תודה
נגה ברור שיש עוד אבל כפי שכתבת זה הבסיס לקידום אתר מוצלח מבחינתי אלו לוחות הברית של קידום אתרי וורדפרס אורגני