כמוני בטח גם אתם מרגישים איך זרם הלקוחות נחלש ויש פחות עבודה או זמן עבודה בעקבות משבר הקורנה. הצעדים הקשים שהממשלה נקטה הכרחיים, אבל אסור לעצור את החיים והכלכלה.
נפתחה לנו, בעלי עסקים, הזדמנות די נדירה בפסק זמן זה שנכפה עלינו, לארגן ולשפר את העסק. נצלו את הזמן שאתם חוסכים בנסיעות לעבודה ובפקקים או מכונסים במשרד/בבית, לשבת ולעשות את זה בלי תירוצים והסחות דעת של יום עבודה רגיל.
לא להשקעות כספיות גדולות כן לחשוב על היום שאחרי.
בימים אלו של ירידה בהכנסות ואי וודאות גדולה לגבי העתיד, נפתח פתח להרחבת פעילות עסקית במדיה הדיגיטלית. אם עד היום לא השקעתם מספיק בעולם הווירטואלי, כדי לפנות ללקוחות, לקהלי יעד חדשים או רוצים להמיר את השירותים שלכם למקוונים ונגישים, אז זה הזמן.
בניית אתר וורדפרס חדש או שיפור יחס המרה באתר קיים, בניית חנות וירטואלית למכירת המוצרים והשירותים שלכם, הוספת חנות לאתר קיים, שיפור עמוד הפייסבוק שלכם ובכלל הנראות במדיות הדיגיטליות, חידוד התוכן באתר, קידום ושיווק דיגיטלי, כל אלו לא דורשים השקעות כספיות גדולות והתפוקה שלהם גדלה מיום ליום.
איך להתחיל לעשות את זה?
פשוט להתחיל, כל אחד בדרך שלו, אין דרך אחת שהיא נכונה אבל בכל זאת הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את הזמן את הכיוון לארגון שכזה.
בבית
מצאו לכם את הזמן (לא על חשבון המשפחה) ואת המקום שיהיה לכם נוח לעבוד. ארגנו לכם סביבת עבודה נעימה, שתפו את המשפחה במשימה החשובה שאתם עומדים לעשות.
במשרד
תגדירו מספר שעות ספציפיות ביומן למשימה זו כך שלא יצא שאתם בסוף מהרהרים על זה כל היום בלי שום תפוקה. שתפו את העובדים במשימה ותעזרו בהם.
אם יש לכם אתר קיים
עברו על האתר על התוכן, בדקו מיקומים שלו במנועי החיפוש, בדקו כמה פניות יש לכם ובאילו נושאים, בדקו כמה מבקרים באתר באמצעות סטטיסטיקות (google search console), עשו מחקר שוק, כן זה זמן מצוין לבדוק מה המתחרים שלכם עושים, בדקו את כל הנתונים האלו ונסו לראות איפה אפשר לשפר ולפקס את האתר והשירותים, כך שיביא יותר מבקרים, פניות ורכישות.
אם אין לכם אתר
האתר החדש שלכם הוא כרטיס ביקור דיגיטלי והרבה פעמים החשיפה הראשונית שלכם בפני לקוחות פוטנציאלים, אך מעבר לזה, אתר אינטרנט מעוצב ידידותי וממיר בעל תוכן מעניין ורלוונטי, מקודם טוב יותר במנועי החיפוש ולקוחות חדשים יכולים למצוא אותו ברגע שהם מחפשים שירות בתחום שלכם. כמובן זה לא דבר חדש וכך זה עובד שנים רבות.
הכנות לפני תהליך בניית האתר
התחילו לכתוב אפיון לאתר החדש שלכם, בעצם המירו את שירותי העסק למשהו שניתן לקבל עליו את כל המידע באתר כך שיהיה ברור וממוקד. החליטו מה היא מפת האתר – זאת אומרת מה הם העמודים העיקריים שיהיו באתר, (בית, אודות, רשימת שירותים, מוצרים, לקוחות, פרויקטים, מאמרים, צרו קשר..). התחילו לאסוף תכנים וחומרים רלוונטיים כתבו אתם או בעזרת כותב תוכן מקצועי, את התכנים השיווקיים לאתר. אם יש לכם תדמית גרפית טובה לעסק זה מעולה אבל אם לא זה הזמן לשדרוג תדמית שלם או עיצוב לוגו חדש שישמש אתכם באתר החדש.
כולם מנסים למצוא פתרונות איך לעבור את המשבר הזה בצורה הכי טובה עם כמה שפחות נזקים, כולנו באותה סירה. מה שבטוח שהיום שאחרי לא יהיה כמו היום שלפני וצריך להיערך לכך.
אז אם בא לכם תוכלו להגיב כאן על עוד טיפים ומחשבות טובות איך נצלח את התקופה הזו ואיך לנצלה לשיפור העסק.. אשמח לשמוע בתגובות.. כל טוב ובריאות לכולם 😊
השארת תגובה