כמו רוב הדברים, קבלת החלטה על איזה שירות אחסון אתרים לבחור יכולה להיות קשה. עם כל החברות שם בחוץ מבטיחות אתר באוויר 99% מהזמן, משאבים בלתי מוגבלים ותמיכה אז חייבת להיות דרך לבדוק תכלס את הדברים ולקבל החלטה מושכלת.
מאמר זה יעזור לך לבצע השוואה מציאותית ולקבל את ההחלטה, על ידי הבנת מה חברות אירוח מתכוונות במה שהם אומרות, תוכל להחליט איזו חברת אירוח מציעה את חבילת אחסון אתרי וורדפרס הכי מתאימה לאתר שלך.
מחיר שירות אחסון אתרים
רובנו יסתכלו דבר ראשון על מחיר החבילה בעת בחירת ספק האירוח; עם זאת, זה לא צריך להיות הגורם המכריע. כאשר אתה רואה הבדלי מחירים זה עוזר לזכור את הכלל שלפעמים מה שהוא זול בסופו של דבר יוצא יקר. קפיצה על ההצעה הזולה ביותר שאתה רואה זה לא בהכרח הרעיון הטוב ביותר, במיוחד אם האתר שלך הוא מקור הכנסה עבורך. דברים כמו תמיכה ישירה, אישית, לא תמצאו בחברות האחסון הענקיות הזולות. קודם רצוי לבדוק את המאפיינים והתכונות של ספק האירוח ורק לאחר מכן לבדוק את המחיר.
מפרט טכני ומגבלות
תסתכל טוב ובכנות על האתר שלך ותבין מה אתה רוצה לעשות בו ומה היכולות שלו יהיו עכשיו ובעתיד. אם אתה רוצה לאחסן אתר שיש בו בלוג, מסחר אלקטרוני, תוכן עשיר, וקטעי וידאו, אז אתה לא צריך ללכת עם חבילת אירוח הזול ביותר שאתה יכול למצוא. תוכנית אירוח זול כנראה לא יהיה בה מספיק זיכרון RAM, כוח עיבוד, שטח דיסק כדי לשרת את כל הצרכים האלה, ואתה תמצא את עצמך מבלה זמן רב בהתמודדות עם השבתה או בעיות טעינה.
תראו מה אתם מקבלים אצל המארח ומה המאפיינים והתכונות של החבילה. האם הם כוללים תחומים נוספים, תמיכה, גיבויים, וכו '… תשאלו שאלות אל תפחדו.. (לא תמיד יש את מי לשאול) כך שיוכלו לכוון אתכם לחבילת האחסון האידיאלית לאתר שלכם בהתאם לדרישות שלכם ושל האתר.
תמיכה טכנית
לרוב האנשים זו הנקודה הכי חשובה בבחירת חברת אחסון. כאשר האתר שלך, מסיבה לא ידועה, יורד, האם אתה יכול להתקשר ולקבל אדם אמיתי, חי בטלפון? ויותר מזה, הם יכולים לגלות מה לא בסדר לתקן את זה, או לפחות להגיד לי מה אני צריך לעשות כדי לקבל את האתר שלי בחזרה באינטרנט?
לפני שאתה הולך לסגור שירות אחסון אתרים, רצוי מאוד להסתכל לתוך המוניטין שלהם עבור תמיכת הלקוחות. ראה אילו סוגים של דרכים שונות ניתן ליצור קשר איתם כאשר אתה זקוק לתמיכה – דוא"ל, שיחת טלפון, צ'אט וכן הלאה. האם הם מאוישים 24/7? כמה מהר הם מגיבים וכמה מהר הם פותרים בעיות? האם הם נותנים את התמיכה או שזה מיקור חוץ?
דבר זה שונה מאוד מחברה אחת לאחרת וכדי מאוד לבדוק לעומק את הנושא לפני הזמנת שירות אחסון.
מיקום השרתים
אין קשר בין מיקום חברת האחסון עצמה למיקום השרתים שלה. חברות אחסון גדולות מחזיקות שרתים במספר מקומות על הגלובוס העגול שלנו. למיקום השרת יש חשיבות גדולה מבחינת מהירות טעינה וקידום אורגני של האתר. אין ספק שאתר שפונה לקהל ישראלי בלבד מאוד רצוי לאחסן בשרת ישראלי, למשל בחוות השרתים של בזק בינלאומי, שהיא מאוד איכותית, שם נמצא האירוח שלנו. במידה ומדובר על אתר בינלאומי שווה לארח אותו בחברה בינלאומית ושם גם אפשר לבחור למשל לארח בארה"ב או באירופה. כך שגם כאן חשוב מאוד לבדוק את הנושא לפני הזמנת חבילת אחסון.
תכונות דוא"ל
זהו אחד מאותם דברים שייתכן שלא שקלת לשאול את המארח שלך. האם בכלל יש אפשרות לפתוח תיבות דוא"ל על הדומיין? איך מנהלים תיבות אלו? האם יש גם ממשק webmail שאפשר לבדוק דוא"ל מכל מקום ואפשרות לחבר תיבות דוא"ל לאאוטלוק ולג'ימייל? שווה מאוד לבדוק נושא זה לפני הזמנת חבילה. דוא"ל עדיין שימושי מאוד כן! פייסבוק וווטסאפ עוד לא הרגו אותו לחלוטין.
לוח בקרה / ממשק משתמש
גם אם אתה האדם הכי פחות טק בעולם, יש כמה דברים כמו – התקנת וורדפרס, הגדרת דוא"ל, הגדרת חשבונות FTP – שאתה אמור להיות מסוגל לעשות בלי להתקשר לקו התמיכה של חברת האירוח שלך. האם הספק שלך משתמש ב- cPanel (אנחנו כן) כדי לבצע את העדכונים והשינויים בקלות, או שהם משתמשים בממשק מיושן שאיש אינו יכול להבין? בדקו זאת.
תחום התמחות
עובדה היא כי לא כל חברות האחסון מתיאימות לכל מני סוגים של לקוחות. חלקם מציעים תוכניות משותפות נהדרות אבל אין להם פתרונות טובים עבור עסקים גדולים, בעוד אחרים יש פתרונות ארגוניים גדולים, אבל הם לא מתאימים למישהו עם אתר קטן. חלק מחברות האחסון מותאמות באופן מלא לבניית אתרי וורדפרס וחלק פחות, תסתכל על המומחיות של החברה או תחום המומחיות לפני שאתה מזמין חבילה, וללכת עם אחד שמבין את הצרכים הספציפיים שלך כלקוח. אתה יכול למצוא ביקורות והמלצות באינטרנט, ורבים מהם ידברו על נקודות החוזק של חברה מסוימת וחולשות.
תכונות נוספות ותוספות
מה עושה חברת אירוח למיוחדת? איזה תמריץ נוסף הם מספקים כדי להפוך את האתר ליותר אטרקטיבי? בין אם מדובר במרכזי נתונים מרובים, בשיטות לחיסכון באנרגיה, או בתכונות נוספות כגון גיבויים רגילים של נתונים או פרטיות ואבטחה מתוגברים, חברות אירוח מציעות לעתים קרובות יותר משרתים בלבד. אם אתה רואה חברה שמציע דברים נוספים שאתה צריך, למשל: שירות, ניהול ותחזוקה לאתרי וורדפרס, זה יכול לעזור לך לנהל את השירותים שלך במקום אחד ולא לפזר אותם בכמה.
שירות אחסון אתרים עם אפשרות לצמיחה
לבסוף, דבר חשוב לשקול בבחירת ספק האירוח שלך (ואת התוכנית תבחר) היא אם הם מתאימים לתוכניות שלך לעתיד. במילים אחרות, מה שאתה מחשיב אירוח הולם עכשיו לא יכול לענות על הצרכים שלך בעוד שנתיים, ברגע שאתה מתחיל למכור את המוצרים שלך באינטרנט ולקבל קצת תנועה טובה לאתר שלך.
כל ארגון מבוסס אינטרנט מבוסס על צמיחה, כך שאם חברת אירוח עלולה להתקשות לאכלס את הצמיחה של האתר זה יכול להוות בעיה. האם המארח יש VPS או פתרונות שרת ייעודי? האם הם יוכלו לשדרג בקלות את החשבון שלך? העברת ממארח אחד למשנהו לוקח זמן יקר ומאמץ אשר ניתן להימנע כשאתה נמצא בחברת אחסון שיכולה לספק לך תמיד עוד נפח עוד תעבורה ועוד משאבים בהתאם לצמיחה של האתר והעסק שלך. כמו עם כל הגורמים הנ"ל, לעשות קצת מחקר, לקבל כמה דעות, ולקבל החלטה מושכלת.
השארת תגובה