אנו חיים בעידן של היצף מידע, מאז שהסמארטפון נכנס לחיינו והאינטרנט נהיה זמין ומהיר, קשה לנו יותר לקבל החלטות מרוב עומס מידע וגירויים חיצוניים.
הגישה לאפיון, עיצוב ובניית אתרים בשנים האחרונות באה לטפל בתופעה זו והיא מבוססת על מיקוד, שקט, איכות ולא כמות, על מבנה אתר פשוט שמתאים את עצמו לגודל מסך, על הרצון להעביר את הגולש חוויה ממוקדת, מינימליסטית וליצור זרימה "משפך" בעמוד עד לנקודה בה תרצו שהגולש ינקוט פעולה כמו רכישת המוצר או השארת פרטים.
האם דף הבית שלכם עושה את הרושם הראשוני הנכון?
האמת היא שרוב האתרים העסקיים מפספסים את המטרה – בין אם אנחנו מודעים לכך או לא.
בכל פעם שאדם חדש נוחת בדף הבית של האתר שלכם, העסק שלכם עובר "ראיון עבודה". אנשים מעבירים ביקורת על מה שהם רואים, מבססים דעה וקובעים אם כדאי להם להכיר עוד ולעשות איתכם עסקים.
כקונים, כאשר אנו מוצאים שירותים או מוצרים שאנו מעוניינים לרכוש ומבקרים בדף הבית של החברה לקבלת מידע נוסף, אנו בדרך כלל מחפשים תשובות לשאלות שלנו. לא משנה מה הסיבה, אנו מחפשים מידע שיעזור לנו להבין אם המוצר או השירות מתאים עבורנו במידה ונחליט לבצע רכישה.
הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא ימצאו ערך בלמידת הכול על החברה שלכם בבת אחת. הם מצפים לראות כיצד העסק שלכם פותר את הבעיות שלהם.
המטרה: שיפור יחס המרה – להפוך מבקרים ללקוחות
חשבו על רכישה אחרונה שביצעתם שבה הייתה לכם חווית קנייה חיובית. האם החברה לקחה את הזמן להסביר כיצד המוצרים והשירותים שלה עונים על הצרכים שלכם? או האם הם השתמשו בדף הבית שלהם כדי להסביר היכן הם ממוקמים ועד כמה הם נפלאים?
אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהפוך מבקרים ללקוחות, אז אתם צריכים לדעת איך העסק שלכם יכול לענות על הצרכים שלהם. האתרים המצליחים ביותר מסבירים מה העסק שלהם עושה מבחינת הלקוחות שלהם, כך שזה נשמע כאילו אתה מדברים רק על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם והצרכים שלהם.
אלמנטים שכל דף בית צריך לכלול כדי לבנות תנועה, לידים ומכירות טובות יותר:
עכשיו כשאתם יודעים מה המסרים והתכנים שצריך לכלול בדף הבית ומה העדיפות העיקרית שלו, מה בדיוק עליכם לכלול שם? זה יכול להשתנות מענף לענף, אבל יש כמה אלמנטים שכל דף בית של אתר אינטרנט צריך להכיל:
כתבו מדוע המוצר/השירות שלכם הוא חשוב ובעל ערך
ספרו למבקרים בדיוק מה אתם עושים ומהו הערך המוסף בשירות/מוצר שלכם. אם לאנשים אין הבנה מה החברה שלכם עושה, עבור מי היא עושה את זה ואיך היא עושה את זה אחרת, סביר להניח שהם לא יישארו בסביבה כדי לגלות יותר. תנו את הטון מוקדם עם פיסקה קצרה וממוקדת. רק זכרו לשמור את זה ברור, לעניין, וממוקד בלקוח.
ניווט אינטואיטיבי
הניווט באתר צריך להיות קל להבנה ולשימוש עבור מבקר בפעם הראשונה – המטרה שהם ישאירו פרטים או לפחות יגיעו לעמוד שירות/מצור פנימי. כדי לעשות זאת בצורה יעילה יותר, אתם צריכים שכל מי שמגיע לאתר ידע בדיוק היכן הוא יכול למצוא את מידע שהוא רוצה מבלי להתבלבל.
עיצוב דף הבית צריך לשקף גם את ההתנהגות האופיינית של הקונה באתר על ידי הבאת הדפים שבהם הם מבקרים בתדירות הגבוהה ביותר לקדמת הבמה. לדוגמה, אם שירות מסוים הוא הנמכר ביותר, הפכו אותו לנגיש בקלות דרך הניווט. הציגו את השירותים הכי נמכרים שלכם מקדימה.
קריאה ברורה לפעולה
כשמישהו מגיע לדף הבית- או כל דף אחר באתר- צריך להיות ברור מה הפעולה שאתם רוצים שיבצע לאחר מכן.
בדף הבית, זו בדרך כלל פעולה "בראש המשפך", כגון הרשמה לבלוג שלך, ו/או פעולה של "תחתית המשפך", כגון בקשת ייעוץ או טופס התקשרות.
תחליטו איזו פעולה אחת או שתיים אתם באמת רוצים שאנשים יבצעו כשהם נוחתים באתר. אם יש יותר מזה רק יבלבל את המבקר/הקונה שלכם.
גישה למרכז הידע שלכם (הבלוג)
מכיוון שהתוכן הוא המלך והלב של אסטרטגיית השיווק באינטרנט, עודדו אנשים לצפות בתוכן שלכם ולהירשם אליו על ידי הדגשתו בדף הבית.
מאמרי הבלוג, קורסים מקוונים, הפודקאסטים ותוכן אחר מראים את המומחיות והתמיכה שלכם, ומציעים למשתמשים להתחיל מערכת יחסים עם המותג שלכם.
שקלו להוסיף טופס הרשמה לתפוצה או פשוט לכלול עדכון חי של הפרסומים האחרונים שלכם.
לקוחות ממליצים
מחקרים מראים ש-80% מהצרכנים סומכים על ביקורות והמלצות מקוונות כמו המלצות אישיות מחבריהם או עמיתיהם. לכן, אם לעסק שלכם יש ביקורות חיוביות מהלקוחות הקודמים או הנוכחיים, נצלו אותם! תנו ללקוחות הפוטנציאליים לדעת שאתם לא רק מתגאים בהישגים. המלצות בונות אמון ומאפשרות לאנשים לדעת שהם יכולים להרגיש בטוחים בבחירה שלהם – ההוכחה החברתית מראה זאת.
סרטון וידאו
זו תכונה שאינכם חייב ליישם, אבל בהחלט יכולה להוסיף עניין. הצגת סרטון היכרות מהיר בדף הבית שמסביר מה העסק עושה, מציג את המשרד שלכם ו/או מציג את הצוות, היא אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר למשוך לקוחות.
נסו לשמור על הסרטונים קצרים (פחות משלוש דקות) כדי שלא תאבדו את העניין של המבקר באתר. הרעיון הוא רק לתת סקירה מהירה של מה שהעסק/מוצר יכול לעשות ולא את כל הסיפור.
סרטון הסבר על תוסף אלמנטור בונה תוכן פופולרי לוורדפרס
סרטון ההמחיש את תהליך יצירת מוצר מיוחד
סקירה כללית של שירותים ותכונות
פיסקת הערך המוסף והסרטון עשויים לתת ללקוחות סקירה קצרה של מה שהעסק שלכם עושה, אבל מבחינת תוכן, עדיין חשוב לכלול את התכונות, המוצרים או השירותים שלכם בדף הבית.
הצגת המידע הזה מציעה קצת יותר פרטים עבור לקוחות פוטנציאליים וגם עוזרת לאתר שלך להיות מדורג גבוה יותר עבור שירותים אלה במנועי חיפוש. זה גם עוזר להביא את המבקרים בעמוד הבית בקלות רבה יותר לדף השני, שמספק לך מידע נוסף על מה שהם מחפשים.
פרטי התקשרות
כמה פעמים הייתם זקוקים לתמיכה טכנית או לשירות לקוחות, ולקח הרבה זמן עד שמצאתם את פרטי ההתקשרות. אל תשימו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באותה עמדה.
מבקרים אמורים להיות מסוגלים למצוא את פרטי הקשר שלכם בקלות בדף הבית. בדרך כלל נמצא בכותרת התחתונה, בגרסת המובייל של האתר שלבו כפתור התקשרות מהירה.
אנשים רוצים לעבוד עם אנשים. מידע זה זמין בקלות מציע נחמה בכך שהוא נותן לאנשים לדעת שהם יכולים להשיג מישהו במידת הצורך. זה גם מוסיף אמינות, בכך שהוא מבהיר שזהו דף הבית של עסק לגיטימי.
אם אתם מודאגים מלהיות בטלפון כל היום, קבעו "שעות תמיכה" או אפילו שקלו צ'אט חי.
תהליך עבודה ו/או הזמנה
כאשר אתם פורסים מידע או תהליך פשוט של הצעדים שהלקוחות הפוטנציאליים צריכים לנקוט כדי לקנות מכם, זה מבהיר מה הם צריכים לעשות ומציג את התהליך כקל וברור.
לסיכום
גישה זו לאפיון, עיצוב אתרים ובניית אתרים תגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לפנות אליכם ולהתלהב מהמוצרים והשירותים שלכם כמו אף אחד אחר. והחלק הכי טוב – אתם יכולים ליישם את העצות האלה בעצמכם עוד היום ולהיות בדרך ליצירת דף בית שמניב תוצאות מדהימות.
השארת תגובה