מה זה רימרקטינג?
אתם מכירים את זה שאתם מבקרים באתר/שירות מסוים ולאחר מכן צצים לכם מודעות גוגל, פייסבוק, ואינסטגרם של אתר/שירות זה בכל מקום? ובכן, זה רימרקטינג על קצה המזלג. אם הייתי צריך לתת הגדרה מדויקת יותר, אז רימרקטינג זה כאשר מפרסמים יכולים, באופן אנונימי, לעקוב אחר פעילות האינטרנט שלך ולהציג מודעות על סמך פעולות שביצעת. נשמע קצת מוזר, אבל אל תדאג. זה לא האח הגדול שומר מידע עליך. רימרקטינג נועד להפוך את חווית הפרסום לידידותית לצרכן.
כמה פרסומות ראית שאין להם שום קשר אתך? הייתי מוכן לומר לפחות רובם, אם לא כמעט כולם. אתה כל הזמן מופגז בפרסומות על דברים שלא מעניינים אותך. רימרקטינג מנסה להילחם בזה.
עוגיות טעימות
כאשר אתה מבקר באתרים, אתה "אוכל" עוגיות. עוגיות אלה מספרות למשווקים אילו דפים ביקרת בהם, באילו מוצרים/שירותים צפית, כמה זמן נשארת באתר.. ועוד. הזהות האישית שלך אף פעם לא מעורבת בזה – אתה בעצם מקבל "מזהה" חדש שאנחנו יכולים לשווק. למשל: אני לא יכול לראות שדודו כהן ביקר בחנות המקוונת של יוסי, אבל אם אני מנהל את השיווק של יוסי אני יכול לשווק מחדש לאנשים שביקרו באתר, כולל כמובן לדודו כהן.
אני יכול להציג מודעה אחת לאנשים שביקרו באתר ולא נקטו פעולה כלשהי או מודעה אחרת לאנשים שהוסיפו פריטים מסוימים לעגלת קניות, אך לא ביצעו רכישה בסופו של דבר. כל אחת מהמודעות האלה יכולה לתמרץ את הקהל לחזור אל האתר בדרכים שונות, כלומר, אני יכול להתאים את ההודעות שלי בהתאם להקשר ולפעולות שאותו מבקר ביצע. זה יתרון גדול! זהו רימרקטינג דינאמי.
רימרקטינג נועד לעזור לך לראות רק מודעות שאתה מעוניין לראות בפועל, ומאפשרות לחברות להציע לך הצעות מותאמות אישית.
מה זה רימרקטינג לעסקים?
אז למה רימרקטינג נהיה כל כך נפוץ היום? כמעט כל עסק עושה את זאת בנפח כל שהוא. זה חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי בעולם העסקים של היום. ישנן סיבות רבות שהעסק עשוי להשתמש ברימרקטינג, הנה הסיבות העיקריות.
מוזיל את עליות השיווק. המודעות שלך מוצגות רק לאנשים שרוצים לראות אותן, כלומר, יותר אנשים ילחצו על המודעות שלך. אתה מוציא פחות כסף עבור תנועה מתאימה יותר.
אתה יכול לשלוח מודעות והצעות "אישיות". למשל לקוחות שמקבל 20% הנחה על X בגלל פעולות מקוונות שביצעו, משמעות הדבר היא התקשרויות נוספות, מכירות נוספות ושימור לקוחות.
בדרך כלל מעט מאוד רכישות נעשות בביקור הראשון באתר. תחשוב על ההרגלים שלך. אם אתה מוצא מוצר/ שירות בפעם הראשונה, האם תבצע את הרכישה מיד? מה לגבי אחרי שאתה רואה כמה מודעות עבור המוצר/שירות שאתה מעוניין בו, בשילוב עם הצעה מפתה זולה יותר ממה שחשבת שזה עולה? אתה מבין את זה? זהו רימרקטינג דינאמי חכם!
יש עוד יתרונות לרימרקטינג אך לא ניכנס לאלו כאן ועכשיו, רימרקטינג נועד לחבר את הלקוח לעסק בקלות ובכמה שפחות טרחה. בעולם המתקדם של היום, אם אתה רואה מודעה מקוונת שאין לה שום קשר אליך, מישהו כנראה עושה עבודה לא טובה.
בכתיבת מאמר זה נעזרתי במאמר באנגלית בקישור זה
השארת תגובה