מסעדנים מצטיינים בפיתוח רעיונות יצירתיים לעסק, הגשת אוכל טעים ויצירת חוויות אורח פנטסטיות. ועכשיו, יותר ויותר, מרכיב קריטי בחוויית אורח זו הוא דיגיטלי. אתר האינטרנט הוא דלת הכניסה החדשה למסעדה שלך.
מכיוון שהמסעדה שלך משכללת את הצעות ההזמנה הדיגיטליות שלך והצעת איסוף ומשלוחים, חשוב מתמיד שאתר המסעדה מותאם היטב, מה שיקל על האורחים לגלות את המסעדה שלך באינטרנט ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים. האתר הוא הבסיס לאסטרטגיית שיווק המסעדות שלך.
לבעלי מסעדות יש כעת הזדמנות ייחודית להתאים את חוויות האורחים שלהם, הן באינטרנט והן באופן אישי, כדי לבנות נאמנות ולהפוך אורחים מזדמנים לקבועים עם כ-90% מהסועדים חוקרים מסעדות באינטרנט לפני שהם מבקרים באופן אישי, האתר שלך הוא הפלטפורמה לאינטראקציה הראשונה עם הסועדים.
בין אם אתם בונים את האתר בעצמכם או שוכרים שירות בניית אתרים, ההיבט החשוב ביותר ביצירת עיצוב אתר אפקטיבי של מסעדה הוא שהוא מעביר ביעילות מידע קריטי ובמקביל מפתה לקוחות חדשים.
מה לכלול באתר מסעדה?
הדברים הבסיסיים: כתובת, מספר טלפון ושעות
הכתובת, מספר הטלפון והשעות שלך צריכים להיות במרכז בדף הבית שלך. אתה רוצה להקל ככל האפשר על האורחים שלך לאתר אותך, אז אל תגרום לאנשים ללחוץ כדי למצוא אותו. המידע שלך צריך להיות מעודכן גם ב-Google לעסק שלי. גוגל היא לעתים קרובות המקום הראשון שלקוח פוטנציאלי יתקל במסעדה שלך, אז וודא שהרישום שלך מעודכן ומפרט במדויק את השעות, המיקומים ופרטי ההזמנה שלך.
קישור ישיר למדיה החברתית
יצירת חווית מותג עקבית – באתר האינטרנט שלך, באופן אישי, באמצעות דואר אלקטרוני ובמדיה החברתית – היא קריטית למאמצי השיווק שלך. אתה גם רוצה להקל ככל האפשר על האורחים לשמור איתך על קשר, וחיבור המדיה החברתית שלך לאתר שלך הוא דרך קלה לעשות זאת.
פוקוס על תפריט המסעדה
יותר מ 90% מהסועדים יסתכלו על תפריט מסעדה לפני שהם מחליטים היכן לאכול, אז כמובן שאתה רוצה לכלול את התפריט באתר האינטרנט. אבל יש דרך ספציפית לעשות את זה כדי להפוך את זה לנגיש ככל האפשר לאורחים שלך.
מבקרים באתר רוצים למצוא את תפריט המסעדה במהירות ובקלות, לעתים קרובות מהסמארטפונים שלהם. תפריטים צריכים להיות רשומים בדף אינטרנט שניתן למצוא (ולשתף) גם בדף הבית של האתר שלך וגם בתוצאות של גוגל.
אופטימיזציה של הזמנת מקום מקוונת
כ-80% מהאורחים מעדיפים להזמין ישירות מאתר של מסעדה. זה מעולה בשבילך, אבל אתה חייב לוודא שקל לאורחים להזמין מקום ברגע שהם נוחתים בדף הבית של אתר המסעדה.
הצג את התפריט שלך והפנה את המבקרים באתר למידע חשוב שהם עשויים להזדקק להם, כל זאת תוך שילוב האתר שלך עם טכנולוגיה כמו תוכנת הזמנות מקוונות.
הצע Gift Card ומוצרים ממותגים
כרטיסי מתנה ומוצרים ממותגים הן שתי דרכים קלות להגדיל הכנסות. והן דרכים קלות לאורחים הנאמנים שלך להראות את אהבתם למסעדה שלך. מוצרים ממותגים כמו למשל רוטב הבשר המיוחד של המסעדה או שמן הזית הם אפשרות מצויינת להגדלת ההכנסות וקהל הלקוחות.
מועדון לקוחות
מועדון לקוחות הוא המפתח להפיכת אורחים מזדמנים לקבועים. יחד עם הזמנה מקוונת וכרטיסי מתנה, ודא שהנחיה להירשם למועדון לקוחות נמצאת במרכז האתר שלך.
תוכנית המועדון יכולה להיות מותאמת לחלוטין לקונספט של המסעדה. לדוגמה, תוכל לתגמל אורחים לאחר מספר ביקורים במסעדה. ישנo מספר חברות שלהם מערכות כאלו שמתממשקות לאתר, שהאורחים צוברים אוטומטית נקודות בין אם הם סועדים בחנות או מבצעים הזמנה באינטרנט. הם יכולים לממש נקודות אלו בביקור הבא שלהם או לרכוש מוצרים בחנות הווירטואלית של המסעדה.
עודדו הרשמות לאימייל
שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת לבנות קשרי לקוחות, לגרום לאורחים לחזור שוב ושוב. הרשמה למועדון היא דרך מצוינת לאסוף אימיילים של לקוחות, אבל לא הדרך היחידה.
כלול הנחיות הרשמה בכל נקודת מגע של לקוח: כרטיס הערה המוצג לאחר הארוחה; דרך הערוצים החברתיים של המסעדה שלך; ובמיוחד, באתר האינטרנט של המסעדה שלך.
כלול תמונות מפתות
תמונות המנות ואווירת המקום היא הדרך היעילה ביותר לשלוח מסר על העסק שלך לאורחים פוטנציאליים. תמונות מראות למה לצפות כשהאורחים מגיעים למסעדה או מזמינים באינטרנט. אם אתה יכול לעורר תגובת "ואוו – זה נראה טוב" מהמבקרים באתר, כבר זכית בהם.
ספר את הסיפור שלך
זוהי דרך מצוינת עבור אנשים ללמוד יותר על קונספט המסעדה ומה העסק שלך מייצג.
האתר שלך הוא מקום מצוין להציג את האישיות וההיסטוריה של המסעדה שלך. האם אתה שואב תוצרת מחוות מקומיות? האם המסעדה קרויה על שם אמא שלך? ספר למבקרים שלך על כך בקטע "אודותינו" או "הסיפור שלנו" באתר.
נגישות
כמו במסעדה עצמה, לפני השקת האתר החדש והמשופר שלך, ודא שהוא נגיש לכל אורח פוטנציאלי. התקן תוסף נגישות באתר.
עיצוב אתרים למסעדות
איך אפשר למשוך אורחים כשאין סוף לאפשרויות שיש היום לסועדים באינטרנט? ואיך אתה יכול לגרום להם לחזור? המותג של המסעדה שלך ממלא תפקיד חיוני.
המותג שלך הוא לא רק הלוגו שלך או הגופן שלך. זו לא רק זהות העסק שלך. זה איך אתה מביע את מי שאתה, מה אתה מייצג, ומה האורחים יכולים לצפות ממך. והוא משתרע מעבר לארבעת הקירות שלך: הנוכחות המקוונת שלך צריכה לשקף את המיקום הייחודי שלך בכל נקודת מגע.
אורח שמחפש אותך באינטרנט שווה ערך לזה שהוא נכנס בדלת הכניסה שלך. אז השאלה היא: מה ימצאו שם? בניית אתרים עם חווית מותג עקבית מקצה לקצה – באתר האינטרנט שלך, באופן אישי, באמצעות דואר אלקטרוני ובמדיה החברתית – היא קריטית למאמצי השיווק שלך.