אם תחפשו תשובות לשאלה החשובה הזו בגוגל, תגלו שהדעות חלוקות וגם קשורות להעדפה אישית של אותו אדם ששאלתם אותו.
חלק יענו:
למה לבנות אתר כשאפשר ליצור דף פייסבוק בחינם? בנוסף, כולם כבר בפייסבוק.
ויש אחרים שטוענים ששום דבר לא מנצח אתר אינטרנט:
פייסבוק מיועדת לשיתוף תמונות וחיבור עם חברים ותיקים לכיתה. אתר אינטרנט גורם לאנשים לקחת את העסק שלך יותר ברצינות.
האמת, יש יתרונות וחסרונות בשתי האפשרויות והכי נכון זה להשקיע בשתיהם.
מדריך זה יעזור לך להבין מה הם כדי שתוכל לקבוע מהו הפתרון הטוב ביותר עבור העסק שלך.
היתרונות והחסרונות של הקמת דף עסקי בפייסבוק
יתרונות פייסבוק
הקמה וניהול קל – זה לוקח לא יותר מכמה דקות להתחיל עם דף עסקי בפייסבוק, כל עוד יש לך חשבון פייסבוק אישי.
חשיפה – יש יותר מ-1.5 מיליארד אנשים שמשתמשים בפייסבוק מדי יום. כפי שאתה יכול לדמיין, זה מהווה פוטנציאל רב לבעל עסק חדש.
קהילה – עמוד פייסבוק מאפשר לך ליצור "קבוצה" או קהילה סביבו.
צ'אט – Facebook Messenger מאפשר לך לשוחח בצ'אט עם מבקרים בדף שלך בזמן אמת או להפעיל צ'אטבוט להתחבר אליהם בהיעדרך.
חסרונות פייסבוק
חוסר שליטה – אתה יכול להעלות גרפיקה לעמוד שלך ולמלא פרטים על העסק שלך, אבל שאר העיצוב ומבנה העמוד הוא של פייסבוק בבעלותה ובשליטתה. היא יכולה להחליט בוקר אחד לשנות לגמרי את הנראות או את האפשרויות והגישה אליהם.
הסחות דעת – הדף שלך עשוי להיות שלך, אבל הוא עדיין מוקף במבול של הסחות דעת מאנשים, דפים וקבוצות אחרים.
תשלום עבור חשיפה – אם יש לך דף עסקי בפייסבוק ואתה רוצה שהוא יצליח אתה צריך "לשלם" עבורו. אתה יכול לעשות זאת על ידי השקעת אינספור שעות מדי יום בבניית מודעות למותג שלך או על ידי הוצאת הרבה כסף על מודעות.
תקשורת מוגבלת – פייסבוק היא כמו פלטפורמות אחרות של מדיה חברתית בכך שהיא שומרת על תקשורת מעט בסיסית, אפילו למסנג'ר יש מגבלות. אם אתה רוצה לנהל שיחות אמיתיות עם הקהל שלך, פייסבוק לא מספקת את הסוגים הנכונים של ערוצי קשר לעשות זאת.
פרטיות ואבטחה – עם אבטחה ופרטיות בעיתיים, תצטרך להיות זהיר מאוד לגבי סוג המידע שאתה מפרסם דרך הדף שלך.
היתרונות והחסרונות של הקמת אתר אינטרנט לעסק
היתרונות של אתר אינטרנט
שליטה – זה לא משנה באיזה פלטפורמת בניית אתרים אתה משתמש (למשל וורדפרס). האתר הוא שלך, אתה הבעלים ואתה מחליט על הכל – העיצוב, התוכן, הקריאה לפעולה.
זהות – יש משהו בבעלות על שם דומיין משלך ובמיתוג אתר שלם שיתאים לו שעושה פלאים לביסוס סמכות. זה גם מבטיח שדעתם של אנשים לא יסיחו מסביבת הפייסבוק או מדפים ואנשים מתחרים.
ערוצי יצירת קשר – אתה יכול להחליט כיצד מבקרים פונים אליך דרך אתר אינטרנט ואיזה פרטים/מידע ברצונך לאסוף מהם: מכשיר טלפון, אימייל, טופס יצירת קשר, תמיכה או פורטל לקוחות, כלי תזמון, צ'אט חי או צ'אט בוט, קישורים לרשתות חברתיות ועוד..
תוכן שיווקי ומקצועי – אתר אינטרנט הוא בדרך כלל חלק מהותי באסטרטגיית השיווק שלך. זה המקום שבו מבקרים לומדים יותר על השירותים שלך, מתקשרים איתך ומקבלים גישה לתוכן – תוכן שעוזר להם בעיסוקיהם ובמקביל גם נותן להם משהו בעל ערך שהם יכולים ללכת ולשתף עם אחרים.
יצירת לידים – אתר אינטרנט מאפשר לאסוף לידים ממגוון מקומות: טפסי יצירת קשר, טפסי מנוי לבלוג, ייעוץ חינם או הרשמה לפגישה, הצעות ליצירת לידים ועוד.
מכירות – אתר אינטרנט הוא המקום הטוב ביותר למכור את השירותים והמוצרים הפיזיים והדיגיטליים שלך. שום דף פייסבוק לא יכול להתחרות בחנות וירטואלית וכל האפשרויות שלה.
אוטומציה – לא אמורה להיות יותר מדי התעסקות עם אתר אינטרנט אם הוא מעוצב כהלכה והתהליכים בתוכו אוטומטיים. לדוגמה, אם מישהו ממלא טופס או קובע פגישה, כל שעליך לעשות הוא לצפות בתיבת הדואר הנכנס שלך לקבלת ההודעה. אתה יכול להתמקד בניהול עסקים בעולם האמיתי במקום במעקב אחר מבקרים בזמן אמת באתר שלך.
SEO קידום – אתה רוצה שהאתר שלך ידורג בראש החיפוש. תוכל לקדם אותו כדי שיקבל חשיפה מקסימלית באמצעות תוכן איכותי וקישורים נכנסים או באמצעות קידום ממומן.
חסרונות אתר אינטרנט
קלות התקנה – לא ניתן לבנות אתרים בכמה דקות, לא משנה מה טוענים בוני אתרים מסוימים. לוקח זמן ליצור את המיתוג שלך, לכתוב את התוכן שלך ולבנות אתר אינטרנט בעל ביצועים גבוהים לעסק. למרבה הצער, אם תבחרו בדרך הלא נכונה או תשלמו למישהו חסר ניסיון שיעשה זאת עבורכם, זה גם עלול לפגוע במוניטין של העסק שלכם בטווח הארוך.
עלות – בתחילה, אתר אינטרנט הולך לעלות לך כסף ודרושה כאן השקעה. אמנם זה לא דבר רע – מכיוון שאתר אינטרנט הוא השקעה חכמה לעסקים.
מידיות – מכיוון שאתה מסתמך בעיקר על קידום אתרים כדי לדרג את האתר שלך באופן אורגני בגוגל, זה עשוי לקחת שישה חודשים עד שנה עד שתתחיל לראות צמיחה אמיתית בתנועה ובהמרות באתר שלך. המפתח כאן הוא סבלנות ובנייה לטווח ארוך. אלא אם כן משתמש בקידום ממומן ופרסום כדי להביא תנועה מיידית לאתר.
תחזוקה טכנית – מכיוון שאתה הבעלים של אתר אינטרנט, אתה זה שמנהל אותו. וגם לא רק דברים כמו מהירות דף או אבטחה צריכים לשים לב אליהם. מישהו צריך לשמור על המידע שלך מעודכן ולתחזק את האתר.
סיכום
כשזה מגיע לשאלה "האם כדאי לי ליצור אתר עסקי או דף עסקי בפייסבוק?", זה ממש לא צריך להיות כזה או אחר. על ידי מיזוג כל הדברים הטובים שמקורם בנוכחות חברתית חזקה בפייסבוק ועל ידי בעלות על נוכחות דיגיטלית משלך עם בניית אתר לעסק, תוכל לכבוש הרבה יותר מקהל היעד שלך מאשר אם תבחר באחד על פני השני.
השארת תגובה