בניית אתרים ברמה גבוהה מספיק על מנת שמבקריו יהפכו ללקוחות פוטנציאליים מצריכה משולש מאוזן של יעילות, עיצוב ופונקציונליות. אם הצלחנו לגרום למשתמש לאהוב את האתר בזכות עיצוב מעניין ונעים לעין, חווית שימוש נוחה, תוכן רלוונטי והנעה לפעולה מספקת, אין ספק שהאמינות כלפי האתר תגדל והאפשרות למכור מוצרים או שירותים לאותו גולש – רלוונטית. במאמר הבא נפרט על מספר אסטרטגיות חשובות לגבי בניית אתרים שכדאי להשתמש בהן כדי להפוך מבקרים ללקוחות.
תיעדוף מידע חשוב
זה יכול להראות מובן מאליו אך הרבה בעלים ומתכנתים של בניית אתרים גם עלולים לפספס את הנקודה הזאת. אם יש מידע חשוב אודות העסק וכמעט כל לקוח שמבקר באתר יהיה מעוניין לדעת אותו, הוא חייב להופיע בצורה ברורה ובמיקומים מרכזיים. דרך לא נכונה לעשות את זה היא למשל אתר של מסעדה שלא מציג את שעות הפעילות והכתובת שלה במיקום בולט, אלא מאלצת את הגולש לגלול עד הפוטר שבתחתית העמוד או להתחיל לנווט בין העמודים כדי למצוא את המידע החיוני הזה. לכן, בניית אתרים מצריכה הבנה עמוקה של מה הגולש מחפש באתר וכיצד ואיפה להציג לו את המידע הזה.
סגירה ברורה וחד משמעית ללקוח
באופן טבעי, אנשים מחפשים הוכחה לסגירה/רכישה שהם ביצעו, בין אם זאת סגירת עסקה בחנות מכוונת ובין עם זה השארת פרטים בטופס יצירת קשר באתר. ישנם אתרים שמפספסים את הנקודה החשובה הזאת וגורמים לגולשים לבלבול וסרבול מיותר בהבנה האם הפעולה שלהם באתר בוצעה בהצלחה או לא. בסיום עסקה משמעותית כזו יש לנתב את הגולש לטופס שכל ייעודו הוא לבשר על הצלחת העסקה ורצוי בפנייה אישית וחמה, ככה הלקוח ידע שהתהליך הושלם והכל מוכן.
בניית אתרים – בחירת צבע להמרות
כדאי לבצע את בחירת הצבעים לאתר יחד עם מעצב חווית משתמש או גרפיקאי שמבין בנושא. בחירת הצבעים לא רק מתוך שיקולים עיצוביים אלא גם כדי להפריד בין פונקציות ואלמנטים שונים באתר על ידי הצבעים שלהם. כך למשל נקבע שכפתורים שמובילים לרכישה/הרשמה/פעולה צריכים לבלוט בצבע שונה משאר צבעי האתר כדי למשוך את המבקרים ללחוץ עליהם. אך לא רק צבעי הכפתורים חשובים. גם גודלם וצורתם משפיעים על אופן הפעולה של משתמשים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כפתור התחברות/הרשמה לאתר שלא חייב להיות גדול כמו כפתור "נסה אותנו" או "הזמן עכשיו". זה מכיוון שקודם כל המטרה של האתר שלכם היא המרת הגולשים ללקוחות ורק אחר כך למשתמשים רשומים.
בניית אתר לעסק – כותרות שאומרות הכל
לכותרות גדולות ובולטות באתרים יש כוח רב. על פי נתוני שימוש, הפרטים שהכי נצפים בדפי אינטרנט אלה הכותרות שיש בהם. הכותרות מושכות כל כך בגלל שהמבקרים רוצים לדעת במה בדיוק העמוד או הסקשן עוסק (האם הוא מתאים למה שהם מחפשים באותו דף). שימוש בכותרת בולטת בניית אתר לעסק לא חייב להיות רק שיווקי. כותרות תמציתיות מאפשרות לגולשים להבין בסריקה מהירה על מה מדובר והאם זה מה שהם מחפשים באותו דף. ככה נחסוך להם זמן והם יודעים האם כדאי להם להישאר בעמוד או לחפש את מה שהם צריכים בעמוד אחר.
בניית אתר לעסק – רווח בין הטקסטים והאלמנטים
בשנים האחרונות יותר אתרים עסקיים נוהגים לפרוס את התכנים בעמודים בצורה מאוד מרווחת – רווח גדול בין פסקה לפסקה, רווח בין תכני העמוד לשוליים שלו, רווח בין תמונות ומוצרים. יש לכך סיבה חשובה: הקשב והריכוז של הגולש יכול להיפגע בשנייה אם אין סדר וניגודיות בין אלמנטים וטקסטים שונים בדף. ככל שיש יותר רווח כך יורד הקושי של הגולש להבין את הנקרא וליהנות לאורך יותר זמן מהתכנים בעמוד.
עיצוב ויזואלי כהכוונה לטקסט
זה שיש צורך בתמונות ואלמנטים עיצוביים שונים באתר כולם כבר יודעים. אתר שכולו מלא אך ורק בטקסט סיכוייו לבלוט קטנים בהרבה. אך יש עניין חשוב שהרוב לא מכירים, והוא שניתן לגרום לגולשים לקרוא את הטקסט על ידי התמונות והאלמנטים. למשל, אם יש תמונה של אדם לצד הטקסט באתר, רצוי שהוא יפנה את מבטו או יצביע על הטקסט. הדבר הזה עובד כיוון שהדבר הראשון שמושך את העין של הגולש זאת התמונה. אם אין שימוש בדמויות באתר, ניתן גם לשלב חצים וסימנים שונים למשיכת תשומת לב בצורה כזאת שהגולשים יעברו מיד לקריאת הטקסט.
2 תגובות
השארת תגובה
הי
אני נמצא בתהליך של הקמת אתר ומערכת מבוססים וורד פרסס. סיימתי את שלב העיצוב. ואני מקבל שירות ואיכות לא מוצלחים מהמתכנת שבחרתי.
אשמח לשוחח ולראות אם יש כאן מאטצ'
יום טוב
לוטן
בשמחה כתבתי לך לאימייל..