מגיפת הקורונה שינתה את עולם המסחר ובמיוחד בנושא השיווקי והמקוון. נושא האונליין הוא משהו שלקח צעד קדימה בצורה משמעותית בשנת 2020, מכיוון שהרבה מאוד אנשים היו צריכים לייעל את האופן שבו הם צורכים מוצרים ושירותים. היכולת לצאת החוצה לא הייתה קיימת בחלק מהזמן, ופחות נדרשת באופן כללי, וכתוצאה מכך, המון עסקים שידרגו את מערך ההזמנות והשירותים שלהם, על מנת לא להישאר מאחור.
מרשים וייעודי
מחקרים מראים בצורה מובהקת שכשליש מהצרכנים המקוונים כלל לא ינסו לקנות מוצר מעסק שאין לו אתר אינטרנט. מדובר לכל הפחות על דף ברשתות החברתיות, אך בניית אתר אינטרנט מרשים, ייעודי ובטוח לקנייה הוא משהו שפונה לקהל הזה, שהוא קהל צעיר ששם דגש על הדברים הללו. כמובן שהמספרים הללו הולכים ועולים, כי המשתמשים ברשת הולכים ונהיים צעירים יותר, הם גדלים לתוך הקניות המקוונות ומעבר לכך, גם הצרכנים המסורתיים לקחו השנה צעד אחורה, והם קונים הרבה יותר אונליין מאשר בצורה פיזית. לפני כל קנייה, אנשים מבצעים מחקר לגבי המוכר, ומנסים לברר כמה שיותר מידע על העסק, ולכן, כדאי שהמידע הזה יהיה זמין ומרשים.
ליצור קשר עם הקהל
צרכנים רבים משתמשים כיום באתרים כדי ליצור קשר עם עסקים. כלומר, האתרים כיום הם הרבה יותר מפלטפורמה להצגת המוצר או השירות, או מקום בו אפשר לשלם. צרכנים מצפים לדו שיח, וכזה שמגיע דרך טלפון, צ'ט בוט, צ'ט אנושי או כל שיטה אחרת, שתעזור להם להשיג את המידע שהם צריכים. עניין הקשר האישי הוא חשוב במיוחד כיום, שכן שוק העבודה השתנה רבות, ויש הרבה עסקים חדשים, לצד עסקים ישנים שנסגרו. אתר יפה, מעוצב ומעודכן הוא כלי חשוב כיום, כאשר עולם העסקים מתניע את עצמו בצורה חדשה.
פרסום נכון וממוקד
אחד הדברים החשובים ביותר באתר איכותי לעסק הוא נושא הפרסום. כיום, מרבית האלמנטים הקשורים לפרסום קשורים לאינטרנט. מעטים הם העסקים שמשקיעים בפרסום בטלוויזיה או ברדיו, ואפילו בתקשורת הכתובה. פרסום ושיווק באינטרנט הוא זול יחסית, נגיש, ממוקד, וכזה שכדאי להשקיע בו. כדי להפוך את האתר לפופולארי ובעל טראפיק טוב, צריך לייצר מערך של קידום אתרים, קידום ברשתות החברתיות ותוכן ברמה גבוהה. כדי שיהיה ניתן לנתב את כל הפעילות הזו למקום אחד, יש צורך באתר טוב, הכולל פיצ'רים של אפשרות הזמנה אונליין, מידע על מוצרים ויצירת קשר למטרת שירות לקוחות.
ככל שהאתר יהיה טוב יותר, ויכלול יותר פרמטרים, יהיה יותר קל להגיע אליו, לפרסם באמצעותו, וכמובן, להרוויח בזכות פרסום, באנרים וקמפיינים ברשתות החברתיות.
כרטיס הביקור של העסק
אתר אינטרנט איכותי משדר בראש ובראשונה אמינות, כך על פי מחקרים רבים. האתר הוא כרטיס הביקור של החברה, ומעבר ליופי, הוא צריך לספק גם פונקציונאליות. כאשר אפשר לדבר עם גורם מהחברה, להזמין מוצרים, לקרוא מידע, ולקבל אפילו הטבות בסגנון מבצעים או ניוזלטר, אפשר בהחלט ליצור קהילה יפה, שתתכתב עם הרשתות החברתיות של העסק. אתר יפה ומעוצב למעשה אומר שהעסק יודע להשקיע היכן שצריך, הוא מסתכל מעבר למכירות וקשוב לצרכים של הלקוחות שלו.
לכן, חשוב מאוד לשלב בין יופי לפונקציונאליות, וכמובן לזכור ולעדכן את התוכן כל הזמן. לבסוף, חשוב לדעת שיש לבצע גם שינויים ועדכונים בעיצוב מדי פעם, כדי לשמור על המותג רענן.
מצרך חשוב לכל עסק
בניית חנות וירטואלית טובה צריכה לתת מענה לכל שאלה בסיסית לגבי המוצר או השירות שהוא מספק. אנשים למדו להתמודד טוב יותר עם הרשת בשנה האחרונה, והם יודעים לשים את האצבע על הדברים החשובים באמת.
אתר אינפורמטיבי הוא חשוב, וזאת לצד אלמנטים כמו חווית משתמש, קלות שימוש, וזרימה, שכן האצבע של הלקוח קלה מאוד על ההדק, או על כפתור האיקס במקרה הזה. כאשר המקום של פייסבוק הולך ודועך, ובעיות החשיפה האורגנית ידועות לכל, ולבטח תחת השנה המורכבת שעברנו בגלל מגיפת הקורונה, אתר אינטרנט טוב, עם מעטפת שירותים נכונה, הוא המצרך החשוב ביותר לעסקים בעת המודרנית.
השארת תגובה