קידום אתרים בגוגל הוא תהליך
המטרה: הופעה בתוצאות חיפוש הראשונות של מונחים הקשורים לתחום הפעילות של העסק שהאתר שייך לו.
חשוב להדגיש שמדובר בתהליך ולכן נדרשת סבלנות. כמה? לפי מידת התחרותיות של מילות המפתח החשובות לכם ובהתאם למצב ההתחלתי של האתר. רק אחרי בדיקה מקצועית מקדמי אתרים רציניים יוכלו לספק הערכה לגבי משך הקידום. אם מישהו מבטיח לכם מיד “מקום ראשון תוך חודש” – מומלץ להיות סקפטיים.
התהליך כולל 3 מרכיבים עיקריים: תוכן, קישורים ואופטימיזציה טכנית. בפסקאות הבאות תמצאו הסברים לגבי כל אחד מהם, אבל עוד קודם חשוב להבין איך השתנה האלגוריתם של גוגל במשך השנים ומהם הדגשים העיקריים של קידום אתרים ב-2021.
ידידותיות למשתמשים – ובעיקר בסלולר
כשמדברים על קידום אתרים “פעם”, לפני משהו כמו 5-6 שנים – גוגל נתנה ציון גבוה לאתרים שהיו בנויים לפי האלגוריתם שלה. העבודה של מקדמי האתרים הייתה יחסית קלה. הגולשים התלהבו הרבה פחות, ובגוגל הבינו שנדרשת מהפכה תפישתית.
האלגוריתם של גוגל קובע במידה רבה כיצד יתבצע קידום האתרים. האלגוריתם מנסה לחשוב כמו הגולשים ולהעדיף אתרים שמספקים ערך אמיתי. כיום מרבית הגולשים עברו מהדסקטופ לסלולר. כתוצאה מכך משקל רב ניתן לנראות האתר בסלולר. למעשה ב-2019 אין כל טעם לבנות אתר שלא ידידותי למשתמש ובכל המכשירים.
מגמה משמעותית נוספת היא העלייה בשיעור החיפושים הקוליים. השפה המדוברת שונה מזו הכתובה. מילות המפתח עשויות להיות שונות לחלוטין וכדאי לקחת את זה בחשבון.
איזה תוכן מבטיח מיקום גבוה בגוגל?
האינטרנט מוצף בכמויות אינסופיות של תכנים מכל הסוגים ובפרט טקסטים. בהתאם צצה השאלה איזה תוכן כדאי ליצור כדי להתברג לצמרת החיפושים בגוגל.
התשובה היא כאמור תכנים שהגולשים יאהבו. גוגל יודעת בדיוק כמה זמן נשאר כל גולש בכל עמוד באתר שלכם, ואם הרבה גולשים ממהרים לצאת מעמוד מסוים, המסקנה ברורה – זהו תוכן שלא באמת מספק ערך. בהתאם גם הציון שלו יהיה נמוך.
בהתאם אם תיצרו תוכן רק מתוך מחשבה על מילות המפתח, מובטח לכם כישלון. אם נקודת המוצא של כל תוכן באתר תהיה “מה הגולשים מחפשים/ צריכים/ רוצים” ו”איך אנחנו מספקים להם תשובות לשאלות האמיתיות שלהם” מובטחת לכם הצלחה.
ציון האיכות שתקבלו מגוגל מתרגם למעשה את מידת האמון של הגולשים באתר שלכם.
עוד סיבה טובה להשקיע בקידום האורגני היא שהעלות שתשלמו על כל ליד נמוכה משמעותית, בהשוואה לדרכים אחרות למשיכת לקוחות פוטנציאליים.
קישורים – איכות ולא כמות
גם החלק הזה של קידום אתרים בגוגל עבר מהפכה דרמטית – מכמות לאיכות. קישור אחד איכותי שווה הרבה יותר מ-10 לינקים סתמיים, ולמעשה קישורים לא טבעיים לא רק שלא ישפרו את המיקום בגוגל גם עלולים לפגוע ולהוריד משמעותית את דירוג האתר.
איך גוגל יודעת להבחין בין לינק טבעי לקישור לא אותנטי?
מידת הסמכותיות של הקישור שמפנה אל האתר שלכם (מומלץ להוסיף קישורים רק מאתרים רציניים).
מידת הרלוונטיות של האתר שמפנה אליכם וגם העוגן – כלומר האנקור טקסט שעליו יושב הקישור – נלקח בחשבון.
איך ליצור קישורים טבעיים? חשבו איך לספק ערך אמיתי לגולשים. אם למשל יש לכם אתר שעוסק במכירת סמארטפונים ואתם רוצים לינק מבלוג אוכל, צרו כתבה בסגנון “10 טיפים ליצור צילומי אוכל מגרים במיוחד עם הסלולרי שלכם”.
המרכיבים החשובים של האופטימיזציה הטכנית
URL-ים מתאימים (באנגלית) לכל עמוד. Title ו-Description חכמים לכל דף באתר, היררכיה נכונה בכל עמוד, תגי Alt לכל תמונה, בדיקה שאין עמודי שגיאה או לינקים פנימיים שלא מובילים לשום מקום. אפשרו שיתוף ברשתות חברתיות. צרו מפת XML לאתר וכמובן הבטחת מהירות טעינה מרבית בסלולר ובדסקטופ. כל אלה הם רכיבי חובה במסגרת האופטימיזציה הטכנית של אתרים קיימים. כשבונים אתר חדש חשוב גם לבחור דומיין רלוונטי.
זה באמת עובד?
קידום אתרים אורגני עובד בהחלט כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
כאשר מבוצע תהליך עבודה מסודר.
על מנת להגדיל את החשיפה ולפנות גולשים רלוונטיים שיש סיכוי גבוה במיוחד שיהפכו ללקוחות שלכם, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע עם ניסיון מוכח בתחום.
השארת תגובה