*פוסט זה בלשון זכר לשם הנוחות בלבד, והוא פונה לכל המינים.
האם אתה מוכן להעביר את העסק שלך לרשת? אמנם התהליך בפועל של בניית אתר אינטרנט הוא לא מורכב במיוחד, אבל יש כמה דברים חשובים שיש לקחת בחשבון לפני שאתה עושה את הצעד הראשון לקראת בניית הנוכחות שלך באינטרנט כאיש מקצוע יצירתי. דברים כמו: "מה תהיה מטרת האתר שלך?" ו"מי קהל היעד שלך?"
הדרך שבה אתה עונה על השאלות הללו לא רק תעזור לך להבין אסטרטגיה מוצלחת לעתיד, היא עשויה אפילו להשפיע על הדרך שבה אתה משיק את האתר שלך מלכתחילה.
להלן מספר שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך לפני בניית אתר לעסק. זה אולי לא נראה הרבה עכשיו, אבל מענה על השאלות האלה בכנות ובזהירות יעזור לך להבטיח דרך חלקה קדימה.
מהי מטרת האתר שלך?
השאלה הראשונה והחשובה ביותר קשורה לסיבה שבגללה אתה משיק את האתר שלך מלכתחילה. שאל את עצמך: מה אתה צריך מאתר זה ואיזו מטרה אתה רוצה שהוא ישרת?
האם האתר שלך יעסוק רק בהגשמת תחביב? אם כן, אתה יכול בקלות לנקוט בגישה נינוחה מאוד עם יצירת אתר, רעיונות תוכן ובחירת שרת אירוח.
עם זאת, אם אתה יוצר את האתר שלך מסיבות מקצועיות, זה ידרוש רכישת תוכנית אחסון שלא תיגמר לך בקלות, שמירה על עיצוב אתר מקצועי וידידותי, ויצירת זרם קבוע של תוכן חדש למשוך מבקרים ולגרום להם לחזור.
מי קהל היעד שלך?
השאלה היא לגבי קהל היעד של האתר שלך, או האנשים שאתה רוצה למשוך כמבקרים.
תרצה לחשוב למי יהיה עניין בפועל בעבודה שלך ואם הם ישלמו עבורה.
ייתכן שתצטרך גם לשאול שאלות ספציפיות יותר, כמו "איזו רמת ניסיון יהיה לקהל היעד שלי עם הנושא?" ו"איך עלי לעודד אותם לבצע רכישה?"
איך תמשוך את הקהל לאתר שלך?
ההמשך המיידי לשאלה שלפני הוא איך תמשוך את קהל היעד שלך ותגרום לו לראות את התוכן שלך. התשובה לשאלה זו טמונה במה שעומד להפוך לאסטרטגיית הקידום העתידית שלך.
השתמש בשיווק דיגיטלי. השקת בלוג, פעילות ברשתות החברתיות, אופטימיזציה למנועי חיפוש (קידום אתרים) ואפילו לשלם עבור מודעות במידת הצורך.
המטרה שלך היא לא רק למשוך תנועה לאתר שלך, אלא למשוך את התנועה הדמוגרפית הנכונה ובעיקר שהתנועה הזו תהפוך לפניות.
מה יגרום לקהל לחזור?
לאחר שמשכת מבקרים לאתר שלך, השלב הבא הוא לשמור אותם. למשתמשי אינטרנט יש טווח קשב קצר, והם רק לעתים רחוקות נשארים בדף בודד יותר זמן. אלא אם האתר שלך מלא בתוכן חדש כדי לעניין את הקוראים, ויש דברים שהם יכולים לעשות כדי לשמור על עצמם באתר האינטרנט שלך.
ישנן מספר דרכים להגדיל את משך הזמן הממוצע באתר שלך. ראשית, תזדקק לכלי ניתוח.
Google Analytics, למשל, יכול לעזור לך להבין את שיעור היציאה מדף הכניסה שלך, או את אחוז האנשים שנכנסו לאתר שלך ועזבו מבלי ללחוץ על שום דבר אחר. הצגת מדור תגובות לבלוג שלך, הוספת כפתורי מדיה חברתית והכללת קריאה לפעולה הם כל הדרכים המוכחות לשפר את שיעור הנטישה שלך.
האם יש קריאה לפעולה?
קריאה לפעולה היא רכיב בדף האתר שלך, בדרך כלל כפתור או טופס, המעודד מבקרים לבצע פעולה כלשהי או ליצור אינטראקציה עם האתר שלך. זהו המרכיב החשוב ביותר בבניית אתר מכיוון שהוא עוזר לך לתרגם מבקרים ללקוחות.
אתה צריך לשאול את עצמך, "איזו סוג של פעולה אני רוצה שהמשתמשים יבצעו ברגע שהם נכנסים לאתר שלי?" בהתאם לתשובה, ייתכן שתצטרך לנקוט בגישה ספציפית עם עיצוב אתרים או רעיון תוכן.
קריאה לפעולה יכולה להיות פשוטה כמו כפתור הרשמה לניוזלטר בדוא"ל, או קישור לדף מוצר, אבל היא חייבת להיות מתוכננת כדי למשוך תשומת לב. עיצוב האתר כולו בנוי סביב הקריאה לפעולה זו.
איך תיצור משהו שונה ויחודי?
יש כ- 2 מיליארד אתרים ברשת. לא משנה מה התעשייה והגישה שלך, רוב הסיכויים שזה נעשה בעבר.
אבל, האם אתה מביא פרספקטיבה ייחודית לקו העבודה שלך? האם יש לך גישה למקורות מידע ייחודיים בענף שלך? יש לך סיפור טוב לספר? אם כן, אולי יש לך סיכוי להפוך את האתר שלך למיוחד באמת.
אפשר לבדל את האתר והמותג שלך ללא יותר מעיצוב, קול או סגנון כתיבה ייחודיים. אבל אם יש לך יותר מדרך אחת לנצח את המתחרים, זה תמיד יתרון.
מה יהיה מקור התנועה העיקרי שלך?
ישנם שני סוגים של מקורות שניתן להשתמש בהם כדי למשוך מבקרים לאתר שלך: אורגני ולא-אורגני (ממומן).
תעבורה אורגנית נגזרת ממנועי חיפוש, קישורים ללא תשלום באתרי אינטרנט אחרים וקישורים ישירות מדפדפנים של אנשים. תנועה לא אורגנית, לעומת זאת, היא תנועה שנוצרת באמצעות כסף, כגון פרסומות ומבצעים בתשלום.
הרעיון מאחורי אתר אינטרנט מצליח הוא למקסם תנועה אורגנית ולהשתמש במקורות לא אורגניים בצורה נבונה. הסיבה לכך היא שתנועה אורגנית משפרת את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש, בעוד שתנועה לא אורגנית לא. אתה צריך למצוא דרך להביא כמה שיותר תנועה אורגנית לאתר שלך, באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ושיווק במדיה חברתית (SMM).
האם יש לך שם דומיין וחבילת אחסון לאתר?
שם הדומיין שלך, הידוע גם ככתובת האתר שלך, הוא לעתים קרובות נקודת הכניסה לאתר שלך. חשוב שהוא יעשה רושם טוב למטרות שימושיות, כמו גם לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
מארח אתרים (ספק אחסון אתרים) היא חברה המציעה את השרת והשירותים הדרושים לצפייה באתר באינטרנט. אתה מחבר את שם הדומיין שלך לספק האירוח שלך כך שכאשר משתמשים מבקרים בכתובת האתר שלך, יוצג להם האתר שלך שאתה מאחסן בחשבון האירוח שלך.
שירותי אחסון אתרים יכולים לעלות בכל מקום בין 40₪ ל-500₪ ויותר לחודש, תלוי בסוג הטכנולוגיה והתמיכה שתבחר. בדרך כלל אתה יכול לקבל הנחה אם אתה רוכש תוכנית שנתית.
כמה ידע טכני יש לך?
אתה אפילו לא צריך לדעת איך לקודד – כל מה שאתה צריך לעשות הוא לחנך את עצמך על דברים בסיסיים כמו הקמת מערכת ניהול תוכן או התקנת ערכת נושא לעיצוב אתרים.
באמצעות פלטפורמת ניהול וורדפרס אתה יכול לבנות אתר משלך מבלי לכתוב שורה אחת של קוד בפועל.
כמובן תמיד אתה יכול לפנות לבעלי מקצוע בתחום בניית אתרים כדי לקבל שירותים ספציפיים או שירות מלא של עיצוב ובניית אתר לעסק שלך.
מי ייצור את תוכן האתר שלך?
זה אולי נראה מובן מאליו, אבל אתר טוב זקוק ליוצרי תוכן שממלאים אותו בקביעות בחומר טרי.
יוצרי תוכן הם בדרך כלל כותבים, אמנים, צלמים, או אפילו שלושתם! אתה יכול ליצור תוכן משלך, שזו הדרך המומלצת עבור אנשים פרטיים ועסקים קטנים, או שאתה יכול לשלם למישהו שיעשה זאת עבורך.
ללא תוכן, למבקרים לא תהיה סיבה לגשת לאתר שלך. תחשוב הרבה זמן לפני שאתה מקצה למישהו את התפקיד של יצירת תוכן לאתר שלך.
מה התקציב הכולל שלך?
יצירת אתר אינה בהכרח יקרה, אבל היא יכולה להיות יקרה, בהתאם לדרישות שלך. אם אתה עומד להשיק אתר מסיבות מקצועיות, כדאי לחשוב על תקציב לפני שתמשיך הלאה.
כמה כסף בסך הכל אתה מוכן להוציא על האתר שלך? לאחר שהבנת את זה, נסה לחלק את התקציב שלך לקטגוריות נפרדות כמו אחסון האתר, עיצוב אתרים, כתיבת תכנים, בניית האתר וקמפיינים שיווקיים.
בהתאם למקרה השימוש הספציפי שלך, תצטרך לחלק את התקציב שלך בין כל הקטגוריות הללו כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
השארת תגובה